Yoghurt met veenbessensaus & kiwi


Yoghurt zit boordevol calcium en eiwitten, maar ook met probiotica.
Deze goede bacteriën hebben een bijzonder gunstige invloed op jouw spijsvertering, dus is het aangewezen om regelmatig yoghurt te consumeren.

Wij gebruiken hierbij de ongezoete, magere versie: d.w.z. 0% V.G.:


✓ 1 potje yoghurt (0% – ongezoet)
✓ 2 el veenbessen (diepvries)
✓ 1 kiwi
✓ enkele druppels tafelzoetstof (sacharine) die voor warme en koude gerechten kan worden gebruikt


We starten met een potje op het vuur te zetten voor de veenbessensaus.

Dit potje vul je met de veenbessen, een scheutje water, en de tafelzoetstof.
Breng dit nu aan de kook, en laat goed doorkoken.
Roer geregeld de veenbessen door, van zodra je een homogene saus bekomt, is dit klaar.
Zet dit vervolgens ook even aan de kant, en laat afkoelen.

Sschil intussen de kiwi, en snij deze in kleine blokjes.
De rest van de bereiding is nog gemakkelijker: gewoon alle ingrediënten in een kommetje doen, goed doorroeren, en klaar!

De smaak van ongezoete yoghurt kan in het begin wennen zijn als je gewend bent om erg zoete dingen te eten.
Weet echter dat dit slechts tijdelijk is, en dat uw smaak zich snel zal aanpassen zodat je er écht van zal gaan genieten.

Te eten als bijgerechtje bij het ontbijt, dessert, als tussendoortje, of ’s avonds voor de televisie.


Enjoy!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *