function amp_imgs( $atts ) { $atts = shortcode_atts( array( 'image' => 'default-image.jpg', 'alt' => '' ), $atts, 'amp-img' ); $sizes = explode( ' ', getimagesize( $atts['image'] )[3] ); $output = ''; return $output; } add_shortcode( 'amp-img', 'amp_imgs' ); Mignonette met groene kool - Opti Balance: Gezond afvallen | Fitter voelen | Lekker eten | Recepten

Mignonette met groene kool


Savooikool of groene kool bevat zeer weinig calorieën en past dus ideaal binnen onze Healthy lifestyle.

Savooikool zit tevens vol ijzer, kalium, natrium, calcium, bétacaroteen, en fosfor.
Bovendien hebben de vezels in savooikool een zeer gunstig effectop jouw darmwerking.

Daarnaast staat er nog eens varkensvlees op het menu.
Een mager stukje vlees weliswaar; de mignonette, welke we serveren met pickles.
Een bordje vol smaak, met en positieve invloed op jouw gewicht.

Voor het gerecht van vandaag hebben we volgende ingrediënten nodig:


✓ 150 g Varkensmignonette
✓ 2 kleine aardappelen (type loskokend)
✓ 300 g savooikool (zakje supermarkt)
✓ 1 ui
✓ 1 blokje groentebouillon (mager)
✓ 1 el gehakte peterselie
✓ 1 el pickles
✓ 1 snuifje muskaatnoot
✓ 2 kl arachideolie


We starten met het vlees op voorhand uit de koelkast te halen, zodat dit op kamertemperatuur kan komen.
Na een half uur zetten we een grillpan en 2 potjes op het vuur, zodat deze goed warm worden.

We warmen eveneens al wat water op met een waterkoker, en schillen de aardappelen.
Als je dit heet water vervolgens in een warme pot giet, kan je onmiddellijk de aardappelen toevoegen.
Vergeet hierbij geen zout toe te voegen, en let op de gaartijd.

Doe 1 kl arachideolie in de hete grillpan, en zorg ervoor dat de olie mooi verdeeld is over de pan. (gebruik desnoods een keukenpenseel)
Leg de mignonette in de pan, en schroei deze mooi dicht.
Laat vervolgens het vlees garen op een lager vuur, en kruid af met peper en zout.
Let op dat het vlees niet te ver bakt, want dan wordt het droog.

Snij ondertussen de ui, in fijne blokjes (brunoise), en voeg de andere kl arachideolie toe in het andere potje.
Hier voegen we de gesneden ui aan toe, en we laten deze mooi glazig bakken.

Intussen nemen we er de savooikool bij, voegen deze bij de ui, en we stoven deze mee aan.
Wanneer deze even mee hebben gestoofd, voegen we een half glas water toe, de nootmuskaat, en het bouillonblokje.
Laat dit nu 10 a 15 minuten goed doorkoken onder deksel, en check af en toe de garing terwijl je eens goed door roert.
Wanneer de savooikool gaar is, mag de gehakte peterselie erbij, roer goed door, en nu mag dit van het vuur.

Intussen zullen ook de aardappelen gaar zijn, en kan je deze afgieten.
Schik alles nu samen op een bord, met een ruime portie groenten.

Werk het bordje tot slot af met de pickles, en een beetje peper van de molen.


Enjoy!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *