Gratin met américain natuur, prei en tomaten


Af en toe zijn er bezoekers van onze website die ons hun eigen lekkere en gezonde recepten doorsturen.

Indien ze in lijn zijn met onze Healthy lifestyle, plaatsen we ze dan ook graag op onze website zodat anderen er ook van kunnen genieten.

Volgend recept én foto werden ons toegestuurd door Marie-Claire Swerts:
Voor de Weight Watchers onder jullie: dit gerecht is voorzien voor 2 personen, en bevat 21 SP.


✓ 5 stukken wit van prei
✓ 5 romatomaten
✓ 1/2 ui
✓ 100 g ricotta
✓ 10 g parmezaan
✓ 15 g geraspte kaas (light)
✓ 300 g aardappel
✓ 200 g américain natuur (gehakte biefstuk)
✓ 1 blokje groentebouillon (mager)
✓ 2 kl olijfolie


We starten met onze oven voor te verwarmen op 180°C, en met de prei in fijne ringetjes te snijden.

Schil vervolgens de aardappel, snij deze  in zeer fijne schijfjes, en pel de romatomaten. (hoe je dit gemakkelijk doet, vind je hier)
Stoof de prei hierna even aan in 1 kl olijfolie, en snij 4 van de 5 tomaten in blokjes.

Voeg de gesneden tomaat bij de prei, en kruid af met peper, zout, en het bouillonblokje.
Laat dit eventjes doorstoven, voeg de ricotta toe, maar laat nu niet meer doorstoven.
Snij nu de ui in fijne blokjes, en bak het gehakt met de ui aan in een kl olijfolie.

Neem een vuurvaste schotel, en schik een laag preimengsel, met daar bovenop een laag gehakt, en daar bovenop de schijfjes aardappel.
Als laatste laag komt de rest van het preimengsel , en werk af met de laatste tomaat in fijne blokjes, de parmezaan, en de geraspte kaas.

Bak dit alles af gedurende 40 minuten, op 180° C.


Enjoy!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *