Frisse salade met pekelharing


Vette vis is onmisbaar binnen een healthy lifestyle.

Haring is hierbij een goed voorbeeld van een lekker visje met hoog percentage aan gezonde vetten.
Wij gaan hem vandaag verwerken in een lekkere salade, als lunch of diner.

De volgende ingrediënten hebben we hiervoor nodig:


✓ 1 rolmops op azijn
✓ 1/2 zakje sla-mengeling (supermarkt)
✓ 2 el geraspte witte kool (zakje uit de supermarkt)
✓ 1/2 rode paprika
✓ 1 tomaat
✓ 1 ui
✓ 2 el maïs uit blik
✓ 1/5 komkommer
✓ 1 el gehakte bieslook
✓ 1 el saladedressing light (-50% V.G.)
✓ 1 ei


We starten met een potje op het vuur te zetten om het ei te koken.

Het water hiervoor kook je sneller met een waterkoker.
Als je dit heet water vervolgens in een warme pot giet, kan je onmiddellijk het ei toevoegen.
Vergeet hierbij geen zout toe te voegen, en let op de gaartijd.

Snij de tomaat, de komkommer, de ui en de paprika in fijne blokjes (brunoise), en zet dit even opzij.
Schik vervolgens de sla in een groot bord, en ook de rest van de fijngesneden groenten kan je nu mee in het bord schikken.
Voeg hierbij eveneens de geraspte witte kool en de maïs, en dresseer vervolgens de vis op de salade.

Na een 8-tal minuten is het ei klaar, laat dit enkele minuten afkoelen in ijskoud water.
Vervolgens kan je het hard gekookte ei pellen, en bij te salade dresseren.

Werk ten slotte af met de dressing, en de gehakte bieslook.


Enjoy!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *