Fantastische uitsmijter


Een uitsmijter vindt je op de kaart van iedere zichzelf respecterende taverne of lunchroom.

Ook dit is meestal weer zo’n typisch voorbeeld van een échte caloriebom met kaas, boter, beenham, ketchup, mayonaise, …
Dit kan dus een pak beter én gezonder!

Voor de Weight Watchers onder jullie: In tegenstelling tot het grootste deel van onze recepten is dit niet volledig telvrij: voor de smeerkaas zal je (beperkt) punten moeten rekenen.

Hoe beginnen we hier aan?


✓ 4 sneden vollerkoren brood
✓ 1 doosje gemengde sla met rauwkost (supermarkt)
✓ 1 broccoliroosje (overschot van de gestoomde broccoli van eerder deze week)
✓ 1 el saladedressing light (-50% V.G.)
✓ 2 eieren
✓ 2 porties smeerkaas natuur (Weight Watchers)
✓ 1 snee gekookte schouderham
✓ 1 el gehakte peterselie
✓ 1 kl arachideolie


We starten met onze grill in de oven voor te verwarmen.

Indien je geen grill hebt, kan je het brood ook toasten in een toaster, of in een pan.
Leg vervolgens het brood onder de grill, maar hou dit in de gaten want dit kan vrij snel gaan… 🙂

Zet nu een antikleefpan op het vuur, en doe hierin de arachideolie.
Zorg ervoor dat de olie mooi verdeeld is over de pan. (gebruik desnoods een keukenpenseel)
Voeg hier nu de 2 eieren aan toe, en bak ze tot een mooi spiegelei.
Kruid het spiegelei vervolgens af met peper en zout.

Intussen kan je een ruime portie salade en rauwkost op het bord schikken – samen met het broccoliroosje, en de dressing hier over lepelen.
Ook het brood zal nu klaar zijn; haal dit uit de oven, en besmeer 2 van de 4 toastjes met de smeerkaas.
Leg de toastjes nu op het bord, in 2 stapeltjes, met de smeerkaas zichtbaar naar boven.
Hier kan je nu de ham op leggen, en vervolgens hierbovenop het spiegelei.

Werk tot slot af met de gehakte peterselie.


Enjoy!


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *