Dag 164


Einde van Dag 164!

Het weekend blijft altijd een uitdaging.
Zeker op van die dagen dat je buitenshuis gaat eten, op restaurant bijvoorbeeld.
De verleiding is al snel groot om naar calorierijk eten te grijpen, of zwaar in de alcoholische drankjes te vliegen.

Als er geen vooraf bepaald menu voorzien is – en je kan dus zelf bestellen wat je wil – kan je “de schade” enigszins beperken.
Het is een kwestie van verstandig kiezen, en bijvoorbeeld een gegrild stukje vlees of vis te vragen in plaats van bereid in de pan met boter.

Beperk aardappelen – zeker frieten – en vraag bij voorkeur gekookte aardappelen, quinoa, of rijst.
Kijk eveneens uit met sauzen; deze bevatten vaak veel boter of room.
Een ruime portie groenten maken het bord compleet.

Mogelijks heeft het restaurant wel gezonde dessertjes zoals verse fruitsalade op de kaart staan?
Je zal zien dat het ook perfect mogelijk  is om op restaurant de Healthy Lifestyle principes toe te passen!

Dit heb ik vandaag gegeten, op de gerechten in het groen kan je zoals steeds klikken voor de recepten:


✓ Kwark met vers fruit

✓ Healthy havermoutpap

✓ Pink smoothie

✓ Rosbief Sandwich

✓ 1 kop minestrone healthy style

✓ Scampi met brunoise van groenten & gember (Restaurant)

✓ Kort gegrild rundsfilet met groene asperges, gesmolten tomaatjes, natuuraardappel en ruccola (Restaurant)

✓ 1 glas Gin Tonic

✓ 1 glas Westmalle Trappist

✓ 1 kop koffie

✓ 2 liter plat water

✓ 2 glazen ice tea zero


Tot morgen allemaal!


Met vriendelijke groet,
Bart Daems

Bart Daems 1






Samen naar een gezonde levensstijl.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *